Programozás és kódolás 7-14 éves gyerekeknek

Programozás és kódolás 7-14 éves gyerekeknek

Programozd Te a Jövőt! - Tanulj Programozni!

 

A logikus gondolkodás és a problémamegoldó készség fejlesztése alsós és felsős korosztályok számára

Programozni jó? Miközben programozol, megismered a saját gondolkodásodat, fejleszted a logikádat és a tanulási készségedet. Egyfajta alkotó varázslat...

Tanulj programozni mert:

  • Megtanít logikusan gondolkodni
  • Megtanít tanulni és javulhatnak tanulmányi eredményeid
  • Fejlődik a problémamegoldó képességed és kreativitásod
  • Fejlődik algoritmikus gondolkodásod, megtanulsz folyamatokban gondolkodni, tervezni, megtanulsz alkotni
  • Olyan képességekre teszel szert, melyeket később az élet különböző területein hasznosíthatsz
  • A megszerzett tudás magabiztossá tesz
  • Jelen digitalis világunkban ez a tudás egyre fontosabb, pár év múlva a programozói tudás ugyanolyan fontos lesz, mint egy idegen nyelv ismerete
  • Biztosak vagyunk abban, hogy élvezetes, vidám hangulatban, játékosan, könnyedén elsajátíthatod a programozás alapjait és készíthetsz saját számítógépes játékot, animációt, grafikát, aplikációt melyet megoszthatsz barátaiddal is.

Miről fogsz tanulni?

Scratch

Azért Scratch, mert a fejlesztői (bostoni egyetem által kifejlesztett program) olyan programozói környezetet igyekeztek kialakítani, amely:

  • vizuális és interaktív, vagyis a programozó számára minden kéznél van jól látható helyen, így azonnal követheti az utasítások végrehajtásának az eredményét;
  • gyermekbarát, vagyis nemcsak a hagyományos matematikán alapuló, hanem olyan feladatok megoldására is alkalmas, amelyek érdekesek a gyermekek számára. A gyermekek mindig pontosan tudják, hogy mit szeretnének. Ebben a környezetben lehetőség van álló- és mozgóképi, hangi és zenei elemek párhuzamos ötvözésére, a gyermekek önálló kutatásokba kezdhetnek, miközben "észrevétlenül" tapasztalatot és programozói ismereteket szereznek.
  • szereplőközpontú, dinamikus, támogatja a játékok, animációk készítését. A különféle médiaelemek – kép és hang – vegyes használatával teret kap a programozó képzelőereje, és olyan interaktív programok születnek, ahol megmutatkozik a kreativitás. A diák nemcsak a beépített elemeket használhatja, hanem elkészítheti és importálhatja a saját szükségleteinek és ízlésének megfelelőket is, ezért beépítésre kerülnek különböző grafikai programok használatának elsajátítása is.
  • objektumorientált. Egy Scratch program alapeleme a szereplő(k). A program parancsai, utasításai valójában a felhasznált szereplők tulajdonságait és viselkedését írják le.

A környezet többnyelvű így a diák nemcsak anyanyelvén, de angolul is elsajátíthatja az utasítás sorozatokat.

 

Stencyl

A Stencyl egy roppant kreatív és látványos vizuális programozási környezet, ahol grafikus felületet alkalmazva párosítják össze az objektumokat az eseményekkel és az azokhoz kapcsolódó utasításokkal, majd megtervezhetik és elkészíthetik saját játékaikat, mellyel nem csak a programozást tanulják meg, de játszhatnak is.

Miért a Stencyl?

  • Mert a Stencyl könnyen elsajátítható, intuitív, ikon alapú grafikus programozási nyelv, mely komoly hangsúlyt fektet a fizikán alapuló játékokra és mely megalapozza a későbbi, akár az iparban is használható szaktudást.

  • Mivel grafikus programozási nyelvről beszélünk a programozás során az egyes utasításokat "fogd és vidd" módszerrel választhatják ki a diákok, így gyakorlatilag szintaktikai hibákkal nem találkoznak, így mindig sikerélményük lesz.

  • Végrehajtásnál lépésről lépésre látják az utasítások sorozatát, ki tudják következtetni pontosan, hol követték el a hibát, a program teljes egészében átlátható.

  • A kreatív grafikus és vizuális programozási technikával továbbfejlesszük az algoritmikus gondolkodást, a programozói kompetenciákat, a szoftverfejlesztés mechanizmusának átlátását és emellett pozitívabb kép alakul ki bennük a programozást illetően, magabiztossá válnak a logikus gondolkodásban.

Ha a diák eljut arra a szintre, hogy tud absztraktizálni, képes lebontani a feladatot egyszerű elemekre, majd ezeket visszaépíti egy logikus szerkezetbe, ami egy helyesen működő programot eredményez, akkor megérte a fáradozást tanár és diák számára egyaránt.

 

Python

Python egy általános célú, nagyon magas szintű programozási nyelv. Ettől nem kell megijedni, mert nagyon egyszerű elsajátítani a hozzá kellő tudást.
Nem is gondolnánk, hogy mennyi alkalmazás és játék íródik részben, vagy teljesen Pythonban. A "The Sims 4" nevű játék nagyon népszerű volt már a megjelenése előtt. Kevesen tudják azonban, hogy a különböző scriptek ebben a nagyszerű programnyelvben íródtak.
Google mesterséges intelligenciái is ezt a nyelvet használják. Például ha a YouTuben megjelenik egy videó az "Ajánlott" kategóriában, akkor már tudjuk, hogy ezt a videókiosztó rendszert is Pythonban hozták létre. 
Előfordult már, hogy Facebookon egy feltöltött képen meg akartunk jelölni valakit, és meglepődve tapasztaltuk, hogy egyből fel is ajánlja az adott személy nevét? A Facebook arcfelismerője is ebben a nyelvben lett megírva.

Miért tartsunk otthon Pythont?
 

  • A Python egy könnyen tanulható, de hatékony programozási nyelv
  • Kiválóan alkalmas gyors fejlesztői munkákra, nagyobb projektek összefogására
  • A nyelv egyik nagyon jó tulajdonsága, hogy egyik programozási paradigmát sem erőlteti ránk
  • Értelmezős nyelv, tehát fordítás nélkül azonnal működik
  • Minden gyakran használt operációs rendszeren fut (Windows, Linux, OS X stb.)
  • Szabad, ingyenes szoftver

Java

Manapság szinte mindenki zsebében ott lapul egy okostelefon és ebből nagyon sokat Android operációsrendszer hajt. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy ez egy Java alapú rendszer. Ha már a "droidos" telefonoknál járunk... A legtöbb gyerek biztosan ismeri a "Pixel Dungeon" vagy esetleg a "2048" nevű játékot. Lehetné még sorolni sok-sok játékot, ami Javaban készült, de inkább egyet emelnék csak ki.
 

MINECRAFT!
Ezt tényleg nem kell senkinek bemutatni. Jelenleg az egyik legnagyobb játékosbázissal rendelkezik, a maga 75 milliós havi statisztikájával. Mára már több platformon és operációs rendszeren is elérhető, ám a "fő" ág az Java-s. 

Sokan szeretnek szerveren játszani. A biztonsági, és egyéb kényelmi dolgokat pluginokkal oldják meg, amiknek a megírásához nem is szükséges nagy Java nyelvtudás. 
 

Miért pont a Java?

  • Megbízható. Nem véletlenül használja a Google, Twitter és a NASA is.
  • Sok területen használható: Akár a szerveroldali megoldások érdekelnek, akár webre vagy mobilra fejlesztenél, a Java-t mindenhol tudod használni.
  • Ingyenes: A Java nyílt forráskódú, a fejlesztéséhez, futtatásához szükséges minden program és eszköz ingyenes.

Mobil Applikáció

Gondolkoztál már azon, hogy hogyan épülhet fel egy olyan program, ami egy gombnyomásra meg tudja mutatni egy térképen, hogy hol vagyunk? Egyszerűbb, mint hinnéd!
Mobil alkalmazás fejlesztő tanfolyamunkon könnyedén megtanulhatsz bonyolultabb Androidos játékokat és hasznos programokat csinálni!

Flappy Bird nevű játék hatalmas népszerűségre tett szert rövid idő alatt. 2013 májusában jelent meg, majd 2014 elején le is lett törölve az összes mobilos áruházból, arra hivatkozva, hogy túlságosan addiktív. Egy végtelenül egyszerű játékról van szó fejlesztői szempontból, ám a játékba épített hirdetések miatt napi kb. 14 millió forint bevételt termelt.

Ahhoz, hogy egy élvezhető játékot hozzunk létre, nem is szükséges olyan nagy programozási tapasztalat. Elég, ha van egy jó ötletünk, amit egy grafikus fejlesztői környezetben könnyedén össze tudunk rakni. 

Miért jó a mobil aplikáció fejlesztés?

  • Egyértelműen a telefonos aplikációk uralják a világot
  • A felhasználóknak nagyobb kényelmet ad
  • Könnyebben el tudod érni az ügyfeleket
  • A fiatalokat főleg ezen a felületen tudod elérni

Képszerkesztés

Mit nézel meg először egy weblapon, amikor megnyílik? Nagy valószínűséggel a kinézetét. Ehhez sok-sok egyedi kép kell nekünk, amiket fel tudunk használni. Ha rákeresünk pl. a Google-n és megtetszik egy kép, akkor ahhoz, hogy be tudjuk építeni valahova, fel kell keresnünk a kép tulajdonosát és engedélyt kell kérnünk, hogy használhassuk. Ez az egyik megoldás, viszont van egy sokkal egyszerűbb és gyorsabb lehetőségünk is.

Ha mi magunk csináljuk és szerkesztjük meg a képet. Nagyon sok képszerkesztő program létezik, amikkel tudunk dolgozni. Az egyszerűbb, ingyenestől egészen a nagyon összetettekig. 
 

A különböző design elemeken kívül nagyon sok területen tudjuk használni még ezt a tudást. 

Szeretnél izmosabb testet magadnak? Semmi akadálya. Keresünk egy képet, amire odarakjuk a fejed, persze figyelve arra, hogy tényleg úgy nézzen ki, mintha Te lennél ott. Fontosak az árnyékok, a megvilágítás mértéke, és szöge, az élesség mértéke, a test és a fej háttérhez viszonyított szöge. 
 

Miért jó, ha a képszerkesztés mellett döntesz?

  • Sosem lesz szükséged profira, aki megcsinálja helyetted a látványelemeket
  • Ha valamelyik ismerősödnek segítség kell ilyen téren, akkor meg tudod mutatni, hogy Te már tudsz ilyet
  • Viccesebb, ha Mona Lisa feje helyén Mr. Bean-é van :)
  • Nincs akadálya, hogy kijuss az űrbe (persze csak képen)

 

 

A következő tanfolyamok közül választhatsz:

 

 

Árak(60 órás tanfolyam)

Egy összegben fizetve: 60.000 Ft / tanév

Részletfizetés: 30.000 Ft / félév vagy 8.000 Ft / hó (8 hónapon keresztül)